سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه آموزش حضوری و مجازی

آموزش آنلاین چیست؟

بیایید از همان ابتدا شروع کنیم ، وقتی در مورد آموزش آنلاین صحبت می کنیم دقیقاً منظور ما چیست؟ اصطلاح "آموزش آنلاین" شامل همه آموزش هایی است که به صورت مجازی و در سامانه کلاس آنلاین انجام می شود. این اساساً هر نوع آموزشی است که کارکنان می توانند از طریق لپ تاپ ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند انجام دهند.

یادگیری حضوری چیست؟

از طرف دیگر ، یادگیری حضوری آموزش هایی است که به صورت حضوری ارائه می شود ، چه بصورت یکجا و چه بصورت گروهی. این نوع یادگیری به طور کلی انعطاف پذیری کمتری نسبت به آموزش آنلاین دارد ، زیرا معمولاً در زمان و مکان مشخصی انجام می شود و در صورت تقاضا نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد.

دانش آموزان شما دیجیتال می خواهند

این روزها هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد ، علم آموزان شما به یادگیری دیجیتال نیاز دارند. سازمانها مجبور به تغییر هستند.

مدت زیادی است که فراگیران شما به شما می گویند که آماده تغییر آموزش حضوری به صورت آنلاین هستند.

هرگز این مهمتر از الان نبوده است. زندگیه کاری مدرن برای بسیاری حتی سریعتر و طاقت فرساتر شده است. با توجه به این که اکثر نیروی کار در خانه و شرکت ها به سرعت در حال بازآموزی و تغییر نقش هستند ، ضروری است که آموزش آنلاین شما مطابق انتظارات باشد و بهره وری را تضمین کند.

نگاه تجاری به این تحول

بیایید لحظه ای از ضرورت دور شویم و بلند مدت فکر کنیم. تغییر ناگهانی از آموزش حضوری به آنلاین بسیار چالش برانگیز است. اما مزایای توسعه یک استراتژی یادگیری دیجیتالی پایدار ، در بلند مدت یک مزیت بزرگ تجاری است.

اکثر کارکنان مشتاق یادگیری و پیشرفت هستند ، اما برای یافتن یادگیری تلاش می کنند تا به آنها در توسعه مهارت های خود در مواقع ضروری کمک کنند. کاری که اکنون انجام می دهید این است که سازمان خود را در آینده عایق بندی کنید. به احتمال زیاد آموزش حضوری به دلایل مختلف کاهش می یابد. تأثیرات زیست محیطی سفر و صرفه جویی در هزینه تنها دو مورد است.

آموزش آنلاین فرصتی است تا یادگیری شخصی و مرتبط را برای افراد در زمان و مکان مورد نیاز در دسترس قرار دهد.

بحث بزرگ یادگیری (پس از همه گیری کرونا!)

سال گذشته برای همه کمی شگفت آور بود! زمانی که همه ما فکر می کردیم بزرگترین روند آموزشی در مورد آموزش حضوری و آنلاین خواهد بود ، بسیار ناگهانی تغییر کرد. تحقیقات صنعت و داده های نظرسنجی نشان می دهد که چگونه سه روند آموزشی متمایز در آینده شکل می گیرد و بحث جذاب را مشخص می کند.

آینده آموزش چهره به چهره هنوز مشخص نیست. افزایش شکل آموزش آنلاین تأثیر ماندگاری خواهد داشت. بعید است که اوضاع به روال سابق برگردد. همانطور که در نظرسنجی ها مشخص شد ، تنها 5 % فکر می کنند استراتژی یادگیری ، سرمایه گذاری و تامین منابع به حالت قبلی باز می گردد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از طریق کلاس آنلاین کسب درآمدکنیم؟

 

یادگیری آنلاین در مقابل یادگیری حضوری

بزرگترین تفاوت بین آموزش آنلاین و حضوری همیشه در زمینه تقویت ارتباط و همکاری بین فراگیران بوده است. به عنوان مثال اهمیت تعامل رودررو در آموزش و پرورش بسیار حیاتی است. تعاملات اجتماعی حضوری دارای غنایی است که تکرار آن در دنیای دیجیتال دشوار است.

 

برای پاسخ به این سوال که آیا یادگیری آنلاین به اندازه یادگیری حضوری خوب است ؟
بله ، و از بسیاری جهات یادگیری آنلاین موثرتر از آموزش حضوری است. همانطور که تحقیقات نشان می دهد 80 درصد از سازمان ها معتقدند که استفاده از یادگیری دیجیتالی یکسان باقی می ماند و با سهولت محدودیت در آموزش های زنده ، اندکی افزایش یا کاهش می یابد. بعید است که یادگیری الکترونیکی هرگز جایگزین یادگیری در کلاس درس شود. با این حال ، آنچه آشکار است این است که آموزش مجدد همچنان باقی است و سازمان ها به طور فزاینده ای به یادگیری آنلاین به عنوان آینده نگاه می کنند و هیچ برنامه ای قریب الوقوع برای سرمایه گذاری بیشتر در آموزش حضوری ندارند.

کلام آخر

در این زمان یادگیری حضوری دیگر قابل اجرا نیست. اکنون که عملیات اطفای حریق را پس از شیوع بیماری به پایان رسانده اید ، وقت آن است که سازمان خود را در آینده اثبات کنید. یک راه حل ترکیبی موفقیت آمیز انعطاف پذیر، یادگیری است. با استفاده از مهارت هایی که در حال حاضر دارید ، مهارت های تیم حضوری خود را بالا ببرید و از مثال های یادگیری دیجیتالی الهام بگیرید ، می توانید به طور مستقیم با این حرکت مقابله کنید.

 

به یاد داشته باشید که موفق ترین ترکیبات دارای هدف و مخاطب مشخصی هستند ، از طیف وسیعی از کانال های دیجیتالی استفاده می کنند و توسط یک تیم ماهر داخلی ، با استفاده از ابزارهای تألیف جذاب ، ایجاد می شوند.

منبع:

https://vrgl.ir/rT2Fh